Котенко Наталія Миколаївна - практичний психолог першої категорії, викладач, педагогічний стаж - 8 років.
|
|
|
Беленченко Ірина Вікторівна - соціальний педагог, педагогічний стаж - 2,5 роки, викладач другої категорії. |
Основною метою роботи психологічної служби коледжу є виконання завдань, пов’язаних з підвищенням ефективності педагогічного процесу, сприяння особистісному та професійному зростанню, соціальному благополуччю та збереженню психологічного здоров`я усіх учасників навчально-виховного процесу.
Організація роботи практичного психолога та соціального педагога базується на поєднанні таких компонентів:
– заходах, спрямованих на реалізацію державних, регіональних програм, наказів та рішень;
–запиту і специфіки навчального закладу;
– річного плану діяльності практичного психолога та соціального педагога;
Основними завданнями психологічної служби є:
–надання соціально-психологічної допомоги студентам та співробітникам коледжу;
–формування у студентів та співробітників коледжу високого рівня психологічної культури;
–психологічна просвіта:
–вивчення психологічних труднощів студентів коледжу та підготовка рекомендацій кураторам груп щодо взаємодії зі студентами;
–сприяння особистісного розвитку студента;
–здійснення соціально-педагогічного патронажу, який спрямований на надання допомоги соціально незахищеним категоріям студентів з метою подолання ними життєвих труднощів та підвищення їх соціального статусу;
– сприяння особистісному розвитку кожної особистості;
– соціально-діагностичне опитування та прогнозування щодо соціальної захищенності студентів та їх родин, яке спрямоване на попередження втрати контингенту.
Основними видами діяльності служби є:
1. Психологічна просвіта – у формі проведення лекцій, тренінгів, бесід, презентацій, а також створенні інформаційних стендів з метою розповсюдження психологічних знань серед студентів, викладачів та співробітників, спрямованого на підвищення психологічної культури особистості.
2. Індивідуальне консультування усіх учасників педагогічного процесу з метою надання психологічної підтримки та допомоги у кризових життєвих ситуаціях, самопізнанні, вирішенні особистісних проблем, налагодженні міжособистісних стосунків, особистісному розвитку, формуванні соціально корисної життєвої перспективи.
3. Соціально – психологічна діагностика (індивідуальна та групова) – проведення досліджень з актуальних проблем, які виникають у навчальному процесі з метою з’ясування змісту і умов індивідуального розвитку студентів, їх особистісних ресурсів, визначення причин, які ускладнюють їх розвиток та навчання, сприяння самопізнанню та саморозвитку.
4. Психологічна корекція – здійснення психолого-педагогічних заходів у вигляді тематично-інформаційних лекцій, групових тренінгових програм, соціально-психологічних рольових ігор (соціально-психологічний театр). Корекція також реалізується в форматі активного соціально-психологічного навчання через індивідуальну та групову роботу особистісної та соціально-психологічної спрямованості.
5. Профілактика – виховні бесіди, інформаційні лекції, наглядний матеріал соціально-психологічного стенду спрямовані на попередження відхилень у розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям та професійному вигоранню у навчально-виховному процесі.
6. Організаційно-методична та аналітична робота за наслідками діяльності служби; планування роботи; створення баз даних, пакетів методичних рекомендацій; аналіз отриманих результатів роботи.
7. Зв’язок з громадськістю – співпраця з:
– центр практичної псхології, соціальної роботи та здорового способу життя КВНЗ "Харківська академія неперервної освіти";
– центрами соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;
– службами у справах дітей;
– громадськими організаціями;
– благодійними організаціями
– органами влади тощо.